Schrijven voor het web: de juiste zoekwoorden voor de juiste bezoekers

Teksten die scoren bij Google

Je kan de mooiste zinnen uit je hoed toveren of de interessantste info hebben over jouw product. Maar een webtekst die niet in Google wordt gevonden, zal helaas ook amper gelezen worden. Goede SEO-teksten die opgepikt worden door zoekmachines zijn dan ook essentieel voor iedere website.

Bij SEO-copywriting moet je dus met beide invalshoeken rekening houden. Hoe scant Google je content en gaat je kritische surfer deze wel lezen?

Wat is SEO-copywriting?

SEO-teksten zijn zo opgemaakt dat ze onmiddellijk op de juiste trefwoorden worden gevonden in Google. Zo krijg je ineens de juiste bezoekers op je website.

Waarna je teksten ook bij de lezer hun werk moeten doen natuurlijk. Om te blijven boeien, clicks uit te lokken of zelfs een eventuele verkoop af te dwingen.

Zelf in je pen kruipen of toch maar uitbesteden?

Je kan zelf aan de slag gaan om je webteksten SEO-proof te maken. Maar weet dat er bij online copywriting meer komt kijken dan wat zoekwoorden in je alinea’s te proppen. En zelfs de beste schrijver is daarom nog geen goede schrijver voor het web.

Als Google-gecertifieerde specialistenweten we beter dan wie ook hoe een zoekmachine naar een webtekst kijkt. We onderzoeken welke zoektermen je doelgroep gebruikt. Waarna we teksten schrijven die zowel door je (potentiële) klanten als door Google gesmaakt worden. Onze Google-gecertifieerde specialisten schrijven top teksten die conversies opleveren.

Benieuwd naar wat wij voor jouw website kunnen betekenen? Neem vrijblijvend met ons contact op.

Wil je deze expertise zelf leren?

Via een individuele maatopleiding  ontdek je hoe je de juiste webteksten die worden gevonden

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO-COPYWRITING

Wat bedoelt men met SEO-copywriting?

SEO-copywriting is het schrijven van teksten die goed scoren in zoekmachines zoals Google. Daarbij is het van groot belang dat de schrijver de juiste keywords verwerkt in de tekst. Zo kan Google je website juist interpreteren en tonen aan geïnteresseerde surfers.

Een hogere plek in de zoekresultaten zorgt ervoor dat je bedrijf extra in de kijker loopt. Zoveel te meer mensen op jouw website terechtkomen, zoveel te meer kans dat je iets verkoopt. Een goede SEO-copywriter maakt zijn tekst dus niet alleen makkelijk te vinden. De inhoud van de pagina moet de lezer ook aanspreken. En zelfs meteen al een beetje overtuigen.

SEO-copywriters charmeren Google én je klanten

Met SEO-copywriting laat je je website dezelfde taal spreken als Google. Na een keywordanalyse weet je precies welke termen je moet gebruiken in je teksten. Wanneer ook allerlei technische vereisten zijn vervuld, ben je helemaal zeker van een prima visibiliteit. Google zet jou bovenaan in de zoekresultaten voor de zoektermcombinaties die jij wenst.

Zo komen potentiële klanten op jouw webpagina terecht. Waarna het jouw taak is om hen te overtuigen natuurlijk. Ze moeten bij jou blijven en niet beginnen snuisteren tussen de producten van je concurrenten. Dat bereik je onder meer door een slimme opbouw en structuur van je pagina’s. 

SEO-copywriting: een vak apart

Niet elke goede schrijver is automatisch sterk in het aanleveren van online teksten. SEO-copywriting is dan ook een vak apart. Zo ziet de indeling van je teksten er bijvoorbeeld helemaal anders uit. Geen lange intro’s om een sfeerbeeld te scheppen. Online kom je meteen to the point.

Webteksten zijn daarom vaak korter, zakelijker en vallen met de deur in huis. Je lezer moet meteen weten waarover je pagina handelt. Wanneer het hem te veel moeite kost, haakt hij al snel af. Waarna hij mogelijk bij een concurrent belandt die wel kaas heeft gegeten van SEO-copywriting.

Maar ook Google trekt conclusies uit de info die ze het eerst tegenkomt. Gewenste zoektermen komen dus maar beter voor in de titels en beginzinnen van je webtekst. Anders hebben zoekmachines moeite om het onderwerp van je pagina goed in te schatten. En word je niet gevonden op de gewenste zoekresultaten.

SEO-copywriting: werk voor een professional

SEO-copywriting omvat dus meer dan vlot kunnen schrijven. Al moet je natuurlijk wel de feeling hebben om een tekst goed op te bouwen. En schrijf je uiteraard best foutloos. Taal- en typfouten komen slordig over en zijn niet meteen bevorderlijk voor je professionele uitstraling. Zelfs op dat gebied moet je dus vertrouwen kunnen opwekken bij je potentiële klanten.

Is grammatica en spelling minder aan jou besteed? Of schrijf je wel graag, maar heb je geen benul van de SEO-waarde van je tekst? Wend je dan tot een professional. Zo ben je zeker van foutloze, motiverende teksten die goed scoren in Google.

Als Google-gecertifieerde specialisten heeft Beboost de expertise in huis om een optimaal resultaat te bekomen. We kunnen zelfs je webteksten correct vertalen zonder dat ze hun SEO-waarde verliezen. Meer weten? Contacteer ons voor wat meer info op maat van jouw onderneming.