Hoe relevante b2b-bezoekers naar je website lokken – én hen doen blijven

Wat zijn leads?

Iedere website die gericht is op het verkopen van producten of diensten, gaat op zoek naar leads. Leads zijn bezoekers die concrete interesse vertonen in jou. Dat doen ze bijvoorbeeld door hun gegevens achter te laten in ruil voor specifieke info. Waar jij handig mee aan de slag kan om ook effectief een verkoop af te ronden.

B2b lead generation

Mensen die vandaag iets nodig hebben, beginnen hun zoektocht vrijwel altijd online. Dat geldt ook voor potentiële leveranciers. Maar de traditionele zoekmachines zoals Google zijn eerder b2c-gericht. Waardoor het voor professionals niet altijd makkelijk is om jouw bedrijf terug te vinden. Lead generation is daardoor net iets ingewikkelder voor een b2b-publiek dan voor eindconsumenten.

Beboost boost Belgische b2b

Beboost heeft meer dan 20 jaar ervaring in het succesvol online bereiken van b2b-doelgroepen. We maken gebruik van verschillende oplossingen om professionals op jouw website te krijgen. Via Google en Bing proberen we nieuwe leads aan te trekken. Maar ook met gespecialiseerde zoekmachines zoals Bsearch en Belocal die zich specifiek richten op de Belgische b2b-markt. Waarmee we meteen de online verkoop via Belgische websites nog wat extra stimuleren.


Wil jij met je bedrijf ook meer in het oog springen van je b2b-klanten? Contacteer ons vrijblijvend en we vissen met plezier uit hoe we je het best van dienst kunnen zijn.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

B2B-LEADS

B2b-leads verzamel je online

Als mensen vandaag iets nodig hebben, volgen ze meestal dezelfde weg. De kans is namelijk behoorlijk groot dat ze online op zoek gaan. Ook bedrijven gaan op die manier te werk om potentiële leveranciers te vinden.

Indien jouw producten of diensten bedoeld zijn voor de b2b-markt, moet je dus evenzeer online visibiliteit creëren. Je moet ervoor zorgen dat de juiste potentiële klanten bij jou terechtkomen. En dat ze getriggerd worden om bij jou te betalen voor een product of dienst. Of toch tenminste een eerste keer een glimp van die intentie tonen. Door een offerte aan te vragen en hun gegevens achter te laten bijvoorbeeld. Vanaf dat moment kan je spreken van een zogenaamde ‘lead’. Een mogelijke nieuwe klant die al concrete interesse heeft vertoond.

B2b lead generation

Het aantrekken van b2b-leads verloopt helemaal anders dan wanneer je particulieren probeert te bereiken. Online is er enorm veel b2c-informatie voor handen. Waardoor websites voor professionele klanten er minder opvallen. En als ze je bedrijf of website niet kennen, word je dus niet gevonden. Laat staan dat ze je contacteren voor een mogelijke bestelling.

Het is dus belangrijk om te zorgen dat zoekende surfers op jouw website terecht komen. Door een slimme SEO-aanpak onder andere. Al moet die dus optimaal worden afgestemd op je b2b-publiek.

Daarnaast moet je er absoluut voor zorgen dat je mogelijke klanten getriggerd worden. Om op jouw website een aankoop af te ronden, of tenminste hun gegevens te bezorgen. Want eens je contactinfo in je bezit hebt, kan je hen helemaal beginnen te overtuigen. Je kan jouw product of dienst namelijk nog eens onder de aandacht brengen. Zonder dat je mogelijke klanten daar zelf een zoekactie voor moeten ondernemen. En deze keer zelfs via een ander en persoonlijker kanaal. Waardoor je nog beter kan inspelen op hun specifieke situatie. Lead generation is zo dus een loepzuivere voorzet om de verkoop effectief af te ronden. Voor de rasechte verkoper in jouw team is het dan nog een kwestie van binnentikken.

B2b-leads genereren met hulp van een expert

B2b-leads aantrekken is echter nog ingewikkelder dan het geval is bij particuliere klanten. Daarom ben je altijd gebaat met de hulp van een expert. Beboost heeft jarenlange ervaring in lead generation voor b2b-klanten. Dankzij doordachte SEO- en andere optimalisaties verkrijgen we een uitstekende visibiliteit voor jouw website. Waarna we je professionele klanten ook makkelijk aanzetten tot actie. Met de juiste inhoud, een aantrekkelijke indeling en gerichte CTA’s kunnen we bezoekers overtuigen. Wanneer ze dan hun persoonlijke gegevens delen, is de eerste stap richting aankoop alvast gezet.

Dankzij onze eigenste b2b-zoekmachines Bsearch en Belocal slagen we erin sneller resultaat te verkrijgen. Bedrijven komen er veel vlotter in contact met professionele klanten. En meer bepaald met jou! Want dankzij je geoptimaliseerde content bevind je je al snel bovenaan in de zoekresultaten. En zullen er veel b2b-leads geneigd zijn om op jouw website te klikken. Maar die content valt natuurlijk ook in de smaak bij Google zelf. Dus ook daar stijg je in de rangschikking naar een goed zichtbare plek. Zo zal je binnenkort de leads gewoon langs twee fronten kunnen binnenrijven.