Ontdek het geheim om van je websitebezoekers ook betalende klanten te maken

  1. Home
  2. /
  3. Maatopleidingen
  4. /
  5. Conversieoptimalisatie opleiding

Van passant tot klant

Veel nieuwe bezoekers op je website krijgen, is leuk. Maar dat betekent niet dat je er ook automatisch veel nieuwe klanten bij hebt. 

Het uiteindelijke doel van je website is om je bezoekers aan te zetten tot actie. Om hun gegevens achter te laten, een offerte aan te vragen of effectief iets te kopen. Maar gebruik je op je website wel de juiste elementen om je bezoekers te overtuigen?

UX leidt tot extra omzet

De UX of User Experience (gebruikerservaring) van je website bepaalt of je bezoeker er zich meteen thuis voelt. En dus meer geneigd is om te doen wat jij voor ogen hebt. Onderdelen die je daarbij helpen, zijn o.a.:

  • Paginaschikking: westerse surfers lezen van boven naar onder en van links naar rechts. Al enig idee waar je belangrijkste info dus best staat?
  • Vouwlijn: alles onder de vouwlijn – waarvoor surfers naar onder moeten scrollen – dreigt ongelezen te blijven.
  • Afbeeldingen: zet geen belangrijke info vlak naast grote afbeeldingen.
  • CTA’s: (Call-to-action) krijg je een actie uitgelokt bij je bezoeker?

Tijdens de opleiding conversieoptimalisatie leer je hoe je bezoekers kan omzetten naar klanten. Na een persoonlijke analyse van jouw website weet je perfect welke verbeterpunten er zijn. Je leert de belangrijkste basisprincipes correct toepassen en de UX optimaliseren op je eigen website.

Verkoop je hydraulische pompen aan een internationale markt ben je weinig gebaat te weten hoe de gebruiker zich thuis voelt op een site van de lokale loodgieter. Daarom is een individuele gepersonaliseerde opleiding "conversie" een absolute must. Standaard opleidingen zijn dan ook weinig zinvol omdat elke site en doelgroep anders is. Maatwerk is hier echt wel aangewezen.

Geen tijd?
Heb je zelf geen tijd om aan een opleiding te beginnen? Of om je achteraf bezig te houden met de optimalisatie van je website? Laat dan gewoon het werk aan ons over! Wij zorgen met plezier voor de optimalisatie van je website. Jij hoeft enkel toe te kijken om de magie te zien gebeuren.

Kmo-portefeuille: Ontvang NU tot 30% susbidies op onze individuele maatopleidingen mét begeleiding

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

CONVERSIEOPTIMALISATIE MAATOPLEIDING

Waarom een maatopleiding conversieoptimalisatie volgen?

Conversieoptimalisatie is een hele mond vol. Het gaat erom hoe je online bezoekers kan omzetten (converteren) in klanten. Zodat je website er niet alleen mooi uitziet, maar je ook werkelijk iets oplevert.

Online lezers gaan in eerste instantie vluchtig over een webpagina heen. En ze zijn ook nog eens snel verveeld. Je moet dus trachten te voorkomen dat een (toevallige) bezoeker meteen weer weggaat. Door hun aandacht te trekken met catchy titels en dito afbeeldingen bijvoorbeeld. Al kunnen wij je tijdens onze opleiding nog wel meer tips aanreiken. Want uiteindelijk wil je ook dat je lezer zo gecharmeerd is, dat hij zelf ageert. Zijn gegevens achterlaat, bijvoorbeeld. Waardoor je weer een stap dichter bent bij een verkoop. Of misschien zelfs meteen één van je producten online aanschaft!

Geen idee van hoe je dat moet aanpakken? In onze opleiding conversieoptimalisatie leggen we je het haarfijn uit.

Wat houdt een conversieoptimalisatie opleiding in?

Met een heel arsenaal aan richtlijnen leer je tijdens een opleiding conversieoptimalisatie zelf klanten overtuigen. En die kunnen heel subtiel zijn…

We geven je alvast iets om over na te denken:

  • Westerse surfers lezen van links naar rechts. De zaken die je zeker wil meegeven, zet je dus best aan de linkerkant.
  • Staat de belangrijkste informatie van je website wel boven de vouwlijn? Voorkom dat je bezoeker naar beneden moet scrollen om de rest van je pagina te zien.
  • Elementen rond grote afbeeldingen worden als reclame beschouwd. Plaats daarom geen belangrijke informatie in de nabije omgeving van zulke afbeeldingen.
  • Gebruik je wel de juiste CTA’s (call to action)? Vallen ze genoeg op en kies je de juiste woorden om een reactie uit te lokken?

Maatopleiding conversieoptimalisatie voor meer klanten

Met een goede aanpak van je conversieoptimalisatie, krijg je dus lead generation. Leads zijn mogelijke nieuwe klanten die informatie over zichzelf achterlaten. Omdat ze wel (een soms vage) interesse hebben in wat jij aanbiedt. Via lead generation zorg je dat potentiële klanten naar je toe komen en geboeid raken. En dat onderdeel van je online marketing is niet zo eenvoudig als het klinkt.

Je kan dus maar best weten waar je mee bezig bent. In onze opleiding conversieoptimalisatie vertrekken we vanuit jouw persoonlijke situatie. Om uiteindelijk tot een opleiding te komen die helemaal aansluit bij de noden van jouw bedrijf. En bij de klanten die jij hoopt binnen te rijven. Zo hoef je enkel de info te absorberen die je echt helpt. Waardoor je ook sneller het beoogde resultaat zal kunnen aanschouwen.

Conversieoptimalisatie opleiding via kmo-portefeuille

Kmo’s die een opleiding volgen aan een erkend kenniscentrum, komen in aanmerking voor subsidies. De Vlaamse Overheid probeert zo ondernemingen te stimuleren om zich verder bij te scholen. Want deskundige ondernemingen die hun omzet kunnen verhogen, zijn een positieve zaak voor iedereen.

Beboost (Regionet bvba) is zo door de Vlaamse Overheid erkend als officiële opleidingspartner. Ook onze opleiding conversieoptimalisatie kan dus gevolgd worden via de kmo-portefeuille. Zo kan je tot maar liefst 30 % van je inschrijvingsgeld recupereren. En wordt deze opleiding wel een heel voordelige investering. Zeker als je bedenkt hoeveel lucratieve kennis je in ruil krijgt!