Bereik relevante klanten voor je b2b-business

  1. Home
  2. /
  3. Leadgeneration B2B

Google is er voornamelijk voor particulieren

Je hebt het wellicht ook al gemerkt: Google is voornamelijk een b2c-zoekmachine. Wie in de b2b-markt zit, wordt te gemakkelijk van de eerste pagina’s geblazen door content van en voor particulieren.

Met als gevolg dat de professionals moeilijk je website vinden. Terwijl het misschien nét deze doelgroep is die je wil bereiken. En moet aanzetten tot actie om je omzet te stimuleren.

Van like naar lead

Met veel bezoekers op je website, bereik je nog niet automatisch een hogere omzet. Je moet hen ook kunnen strikken als klant. Een eerste stap in die richting is zorgen dat ze hun gegevens delen met jouw bedrijf. Zo maak je van een mogelijke klant een lead. Iemand die echt interesse vertoont in je bedrijf of activiteiten. En je persoonlijke info in handen geeft om daarop in te spelen.

Tegenwoordig gebeurt het vooral via het internet dat bedrijven leads aantrekken. Men spreekt dan van online lead generation. Al is dat zeker als b2b-bedrijf dus niet zo eenvoudig…

Hoe bereik je dan je b2b-publiek?

Beboost is gespecialiseerd in het genereren van b2b-leads. We zorgen ervoor dat de juiste doelgroep op je website terechtkomt. Via Google, Bing en zelfs gespecialiseerde zoekmachines zich zoals Bsearch en Belocal die zich richten op de b2b-markt.

Het leuke is dat je via een overzichtelijk Google Analytics bezoekerapport exact kan zien hoeveel extra nieuwe leads er via Google, Bsearch of Belocal zijn bijgekomen.Zo kan je maandelijks opvolgen wat het juiste rendement is van je investering.

Interessant voor jouw bedrijf? We vertellen je er zelf graag meer over.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

LEAD GENERATION

Wat is lead generation?

Een lead is een mogelijke nieuwe klant met concrete interesse in wat je aanbiedt. Zo concreet dat hij zijn gegevens achterlaat waarop jij hem kan contacteren. Wat je dus een aanzienlijk voordeel oplevert in het verkoopproces. Met lead generation probeer je ervoor te zorgen dat dit zo vaak mogelijk gebeurt. Vandaag de dag verloopt deze aanpak voornamelijk online.

Uiteraard week je graag een reactie los bij de bezoekers van je website. Want met een e-mailadres kan je hen nog eens via een ander kanaal bereiken. En met een bepaalde click krijg je misschien zelfs de toestemming om een concrete offerte op te sturen. Kortom: de kans is weer heel wat groter geworden om een verkoop te realiseren. Waar het als bedrijf uiteindelijk om draait, toch?

Lead generation voor b2b-markt

Al is het genereren van leads makkelijker gezegd dan gedaan. En al helemaal als je je op de b2b-markt bevindt. Want zoekmachines zijn vooral gericht op particulieren. Waardoor je met b2b-content niet snel goed zal scoren en dus amper opvalt.

Toch moet je als leverancier ook online gevonden worden door jouw mogelijke klanten. Want tegenwoordig gebruikt iedereen het internet (lees: Google) om te zoeken naar wat hij nodig heeft. Met specifieke b2b lead generation zorg je ervoor dat je goed zichtbaar in de zoekresultaten verschijnt. Zodat je als bedrijf gevonden wordt door andere bedrijven. Waarna je hen best ook onmiddellijk weet te overtuigen om hun gegevens achter te laten. Zo krijg je meer concrete offerteaanvragen binnen en realiseer je al snel een hogere omzet.

B2b lead generation door Beboost

Beboost is als SEO-expert uiteraard ook gespecialiseerd in lead generation. Want het is niet alleen belangrijk om de juiste mensen op jouw site te krijgen. Je moet hen ook kunnen overtuigen om tot actie over te gaan. Om informatie over zichzelf te delen of uiteindelijk effectief je product te kopen.

Bovendien kunnen we teren op heel wat ervaring met klanten uit de b2b-wereld. We richtten zelfs eigenhandig gespecialiseerde zoekmachines op die het zoeken naar Belgische bedrijven vergemakkelijken. Zo kunnen we ons concreet richten op jouw specifieke b2b-klanten. En je business de boost geven die ze verdient!

Bsearch, de b2b-zoekmachine voor Belgische bedrijven

In 2005 ontwikkelden we samen met Telenet de alternatieve zoekmachine Bsearch. In Bsearch kan je alle Belgische bedrijven terugvinden. En ook enkel en alleen hen. Voor de rangschikking maken we gebruik van onze eigen algoritmes en technologie. Zo kunnen we perfect bepalen voor welke relevante zoektermen jij bovenaan eindigt. En de inhoud van je website er naadloos op afstemmen tijdens de optimalisatie. Wil je je markt nog lokaler afbakenen? Dan is onze zoekmachine Belocal interessant voor jou. Belocal richt zich op professionals die eerder regionaal een leverancier zoeken.

Beiden zijn dus ideale platformen voor lead generation van b2b-klanten. Maar uiteraard zorgen we ervoor dat jouw content ook goed scoort in Google zelf. Zo gaan we voor een win-winsituatie met maximale impact. Via die traditionele en alternatieve zoekmachines sprokkel je al snel je gewenste leads bijeen. Met meer concrete acties die leiden tot een verkoop en een hogere omzet als gevolg!