Je website optimaliseren? Content is king!

  1. Home
  2. /
  3. SEO Marketing
  4. /
  5. Content Optimalisatie

Verbeteren en optimaliseren van de inhoud van je website

Bij het optimaliseren van de content van je website, hou je best rekening met volgende aspecten:

  • Betekenisvolle inhoud schrijven

Vermijd vulwoorden met weinig betekenis. De zin: “Wij kunnen u een prima service bieden aan zeer goede prijzen” klinkt wow (voor jou), maar er staat geen woord in van wat je doet.

  • De inhoud hapklaar opdienen

Een online bezoeker is gehaast. Om snel te weten te komen waar hij de gewenste info terugvindt, gaat hij ‘scannen’. Hij leest van boven naar onder en van links naar rechts. Daarbij valt zijn oog voornamelijk op titels, vetgedrukte woorden en bullet points. Maar vooral: hij gaat er verdomd snel over.

  • De bezoeker is snel weg!

Recent onderzoek heeft aangetoond dat een bezoeker gemiddeld 1,5 seconde je pagina overloopt voor hij beslist om al dan niet verder te lezen. De manier waarop je je teksten en foto’s opdient, is dus enorm belangrijk. Zo zijn de lengte van je tekst, (tussen)titels en zelfs witruimte mee bepalend.

In onze maatopleiding webcopywriting leer je hoe je de juiste webteksten schrijft en ze ‘scanbaar’ maakt.

  • Respect voor de gewoontes van surfers

Surfers vinden het handig om allerlei zaken op dezelfde plek terug te vinden. Dus plaats je ‘Home’ links en ‘Contact’ rechts op je website. Je leeft je niet uit in overdreven design en automatisch startende filmpjes of muziek. Mensen zijn op zoek naar info, niet naar vermaak of nutteloze shows.

  • En dan is er ook nog Google

Na een keyword-analyse weet je exact waar je bezoeker naar op zoek is. Je krijgt advies over hoe en waar je je zoektermen best gebruikt. Opdat Google ze optimaal kan interpreteren. Zo wordt jouw pagina aan het juiste zoekresultaat gekoppeld.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO Schrijftips

CONTENTOPTIMALISATIE

Het belang van contentoptimalisatie

Het overaanbod van informatie op het internet zorgt ervoor dat mensen veel kritischer surfen. Je bezoeker zal eerst een webpagina vluchtig scannen alvorens hij besluit te blijven hangen. Hij zal dan ook enkel de info lezen die hem echt interesseert. Wil je vermijden dat je veel tijd en moeite stop in webteksten die niet gelezen worden? Dan hou je tijdens het schrijfproces best rekening met de surf- en leesgewoontes van je bezoekers.

Daarbij zijn er een aantal zaken die je kan toepassen om je content te optimaliseren. Er zijn namelijk heel wat vuistregels die de kans op geïnteresseerde bezoekers verhogen. Bij Beboost helpen je graag met de uitvoering ervan. Of je kan het gewoon zelf leren tijdens een maatopleiding webcopywriting.

Wat kan je doen om de content van je website te optimaliseren?

Hier is de grote vraag: wat is belangrijk voor de inhoud? Bij de contentoptimalisatie van je website, hou je best rekening met volgende drie vuistregels:

  • Schrijf betekenisvolle content i.p.v. nietszeggende boodschappen. Hou het niet op ‘kwaliteit’ en ‘goede service’, maar benoem waar je echt het verschil maakt.
  • Zorg dat je lezer in één oogopslag ziet waar je pagina over gaat. Dit doe je o.a. door de nodige structuur aan te brengen in je tekst. Gebruik hiervoor vormgevende elementen zoals vette arcering of alinea’s met titels. Speel met witruimte. En maak van opsommingstekens je beste vriend om onaantrekkelijke lange tekststukken te vermijden.
  • Respecteer de gewoontes van surfers. Wees dus niet te kwistig met originaliteit en hou een logische indeling of lay-out aan. Je online bezoekers vinden graag alles terug op een plek die ze al gewoon zijn. Zo hebben links of buttons meer kliksucces op bepaalde posities, terwijl ze elders al snel genegeerd worden.

Daarnaast moet je niet alleen voor je webbezoeker het zo eenvoudig mogelijk maken. Ook Google moet je webpagina gemakkelijk kunnen lezen. En op de juiste manier interpreteren. Hoe je daar het best aan begint? Met een zoektermenanalyse natuurlijk!

Online contentoptimalisatie met de juiste keywords

Rekening houden met online zoekwoorden is meer dan je teksten volstouwen met bepaalde woordjes. Het is belangrijk om te weten welke termen bijvoorbeeld het meest gehanteerd worden door je doelpubliek. Gebruiken ze bepaalde synoniemen, de meervouds- of enkelvoudsvorm en zijn er termen die juist amper ingetikt worden? Daarnaast moeten die keywords vervolgens op de juiste plek worden geïmplementeerd in je webteksten. Maar let op, want Google bestraft je website wanneer je hierin overdrijft!

Contentoptimalisatie kan een groot verschil maken voor je online succes. Want gevonden worden op de juiste zoektermen is een onmisbare stap naar meer (betalende) klanten. Voor zo’n belangrijke online marketingcomponent neem je dus best een professionele SEO-copywriter onder de arm. Haal je toch liever zelf de expertise in huis? Dan kan je ook bij ons terecht voor advies op maat of een gepersonaliseerde opleiding.

Verkies je dat wij de volledige contentoptimalisatie in jouw plaats uitvoeren? Neem dan alvast eens een kijkje op onze SEO-landingpagina’s. Daar krijg je meteen een voorsmaakje van een supergeoptimaliseerde pagina waar Google gek op is!