Online marketing zonder strategie is als een schip zonder koers
- Home
- /
- Online Marketing Advies
- /
- Online marketingstrategie
Vind de juiste strategie
Bij online marketing komt meer kijken dan leuke content voorzien rond je producten of diensten. Gelukkig kan je bij Beboost terecht voor persoonlijk advies van Google-gecertifieerde specialisten.
We helpen je om de juiste online strategie te bepalen die binnen je budget past. Om meer bezoekers, meer commercieel interessante clicks en meer omzet te genereren.
Naar meer omzet in vier stappen
Je online marketingstrategie bepalen, doen we in 4 stappen:
Stap 1: Wat is je huidige situatie?
Met Google Analytics zie je hoever je momenteel al staat en waar het beter kan.
Stap 2: Trek de juiste bezoekers aan
Meer bezoekers brengen enkel op als ze ook relevant zijn. Bereik je doelpubliek en val in de smaak bij Google door gerichte search marketing.
Stap 3: Optimaliseer je website
De juiste zoektermen, inhoud en technische instellingen zorgen voor een geoptimaliseerde website. Gecombineerd met linkbuilding en conversieoptimalisatie weet je zowel Google als je bezoekers te overtuigen.
Stap 4: Meet – verbeter – meet – verbeter – meet …
Opnieuw kan je met Google Analytics je vooruitgang perfect opvolgen. Waardoor je meteen kan ingrijpen om bepaalde prestaties te verbeteren.
Nog niet vertrouwd met een aantal termen of toepassingen? En geen idee hoe hieraan te beginnen? Geen nood, wij begeleiden je gedurende het hele proces. Door de uitvoering voor onze rekening te nemen of a.d.h.v. gepersonaliseerd advies en maatopleidingen.
"Betrouwbaar en met kennis van zaken. Dankzij de SEO-expertise van Beboost zagen we onze website al snel hoger scoren in Google en andere zoekmachines. De vertrouwensband die we intussen hebben opgebouwd, zorgt voor een open en resultaatgerichte samenwerking. Wij zijn alvast zeer tevreden!"
"Wij zijn heel tevreden zowel over de diensten als de resultaten die we boeken via Beboost. Los van de resultaten wil ik hierbij ook uw meedenken en uw toegevoegde waarde als persoon benadrukken. Wij gaan zeker verder op de ingeslagen weg."
ONLINE MARKETINGSTRATEGIE
Waarom een online marketingstrategie een goed idee is
In onze huidige maatschappij begint of eindigt een verkoop bijna altijd online. Klanten schaffen bijvoorbeeld rechtstreeks iets aan op je website vanuit hun luie zetel. Of anders surfen ze er op voorhand wel even naar om informatie in te winnen. Je kan dat dus maar beter incalculeren in je marketingbeleid. Beboost helpt je om de juiste online strategie te bepalen a.d.h.v. een goed gestructureerde aanpak.
Hoe begin je aan een online marketingstrategie?
De sleutel tot een goede online marketingstrategie is analyse. Op voorhand je beginsituatie evalueren en achteraf constant controleren om bij te sturen. Zo zie je meteen wat werkt en wat voor verbetering vatbaar is. Waardoor je kort op de bal kan spelen en optimale resultaten bereikt.
Eerst bekijken we dus wat je nu al doet op het internet. Hoever sta je al met de online aanwezigheid (website(s), social media, mails…) van je bedrijf? En zit er een soort van structurele aanpak achter? Met behulp van Google Analytics komen we meer te weten over je huidige stand van zaken. We analyseren je huidige cijfers en bepalen waar en hoe het beter kan.
Samen kijken we ook naar wat je wil bereiken. Wat zijn realistische en haalbare doelstellingen? Wat ga je verbeteren en welke kanalen zijn hier het meest geschikt voor? Kost dit veel tijd en geld? Zoals je ziet is het bepalen van een strategie een echte wetenschap geworden. Zoveel factoren om rekening mee te houden voor een doordachte aanpak van je online marketing. Eens we de antwoorden kennen op al deze vragen en meer, kunnen we beginnen optimaliseren.
Met een online marketingstrategie naar relevante bezoekers
Je wil niet alleen meer bezoekers op je website krijgen. Die bezoekers moeten bij jou ook op het juiste adres zijn. Wie wil je bereiken, wat wil je van hen gedaan krijgen en hoe pak je dat aan? Samen bekijken we welke kanalen je het best inzet om je doelpubliek correct aan te spreken. En hoe je via gerichte search marketing in de gratie van de zoekmachines komt.
Je moet daarvoor eerst achterhalen welke exacte woorden je potentiële klanten intypen in Google. Eens je de juiste zoektermen kent, kan je aan de slag met SEO-copywriting. Je optimaliseert de inhoud van je website, net als de technische instellingen op de achtergrond. Met nog wat linkbuilding en conversieoptimalisatie erbij kom je dan al erg ver. En vooral: erg hoog in de zoekresultaten van Google voor die specifieke zoekwoorden.
Online marketingstrategie op lange termijn
Een online marketingstrategie is essentieel. Maar die werpt pas echt haar vruchten af als de continuïteit wordt gegarandeerd. Daarom moet je je vorderingen ook blijven opvolgen. Opnieuw is Google Analytics hiervoor je beste vriend. Al je aanpassingen en het effect ervan worden nauwkeurig gemeten. Waardoor je onmiddellijk kan ingrijpen om bepaalde prestaties nog te verbeteren. Zo blijf je scoren bij Google én blijf je een stapje voor op je concurrenten.
Na een goede beginstrategie stippelen we samen een online marketingstrategie op middellange termijn uit. Want die zal voor blijvende resultaten zorgen. Meten, verbeteren en continue opleiding zijn hier dus de toverwoorden.