Gebruik de zoekmachines om surfers JOU te laten vinden

Ik google, jij googelt, iedereen googelt

Mensen gaan pas op zoek naar iets wanneer ze het nodig hebben. En gewoonlijk begint die zoektocht dan in Google. Als ze dan ook nog via de juiste woordcombinaties op je website belanden, is het dus logisch dat deze bezoekers veel beter converteren (contact opnemen of kopen).

Daarom zijn bezoekers die via search marketing binnenkomen zo kwalitatief. De kans is namelijk groot dat je ook effectief een verkoop realiseert.

Samenspel van SEO en SEA

Search marketing of zoekmachinemarketing is eigenlijk een combinatie van SEO en SEA. Beiden hebben het doel om je zo zichtbaar mogelijk te maken in de zoekmachines. Waardoor je dus makkelijker te vinden bent voor je potentiële klanten.

SEO of Search Engine Optimization

  • Zoekwoorden implementeren in de juiste elementen in je website
  • Bepaalt je organische positie in Google
  • Niet-betalend

SEA of Search Engine Advertising

  • Adverteren via Google op bepaalde zoekwoorden
  • Zet je (tijdelijk) bovenaan in de kijker
  • Betaal per klik (prijs afhankelijk van het opbod)

Need some advice?

Je kan nooit op alle zoektermen bovenaan in Google geraken. Aangezien SEA ook steeds duurder wordt, leg je best eerst de focus op SEO. Daarna kan je SEA gebruiken als aanvulling. Zo bereik je met een beperkt budget toch het optimale rendement.

We overlopen samen met jou de ideale mix voor jouw online marketingstrategie. Of leren je de kneepjes van het vak tijdens een gepersonaliseerde opleiding op maat.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO-MARKETINGADVIES

SEO-marketingadvies op maat

SEO en SEA lijken wel modewoorden. Ze duiken steeds vaker op wanneer het over online marketing gaat. En bedrijven schakelen maar al te graag de hulp in van experten rond deze thema’s. Toch kunnen we je al vertellen dat het niet om een voorbijgaand verschijnsel gaat. SEO and SEA are here to stay!

Dankzij marketingadvies op maat rond SEO en SEA behaal je de beste resultaten voor jouw bedrijf. Want met doe-het-zelfinformatie en wat aanmodderen bereik je niet veel. Terwijl het zo’n grote impact kan hebben op je online zichtbaarheid. En dus ook op de dikte van je portemonnee.

SEO-marketingadvies: een slimme investering voor de toekomst

Dankzij de digitalisering van onze maatschappij worden we dagelijks geconfronteerd met een overaanbod van impulsen. Via allerhande kanalen tracht men wel een bedrijf of product in de kijker te zetten. Waardoor we ons automatisch ook meer en meer afsluiten voor zulke impulsen die ongevraagd opduiken. Vaak ervaren we ze gewoon als storend tijdens een andere bezigheid. Timing in marketing is nu dus nog meer dan vroeger de sleutel.

Wanneer mensen zelf op zoek gaan naar een product of dienst is de timing perfect. Mensen zoeken pas iets omdat ze het nodig hebben. En meestal start die zoektocht in Google. Via SEO (en SEA) kan jij invloed uitoefenen op wat men daar te zien krijgt. Waardoor je nieuwe potentiële klanten op het ideale moment via de ideale weg bereikt. Daarom zijn bezoekers die via search marketing binnenkomen zo kwalitatief. Ze zijn veel meer geneigd ook werkelijk iets te kopen op jouw website.

Inzetten op SEO-marketing is dus een slimme en lucratieve zet. Maar hoe begin je daar nu juist aan? Bij Beboost loodsen we je met SEO-marketingadvies op maat naar een toppositie in Google!

Ons advies? SEO-marketing in combinatie met SEA!

Ons voornaamste search marketing advies luidt: ga voor een combinatie van SEO en SEA. SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie. Het omvat allerlei maatregelen die je een hogere positie opleveren in de zoekresultaten van Google. Met SEA of Search Engine Advertising wordt adverteren in Google bedoeld. Je betaalt dus om (tijdelijk) een extra zichtbare plaats in de zoekresultaten te bemachtigen. SEA lijkt je zo op korte termijn misschien meer op te leveren. Maar toch combineer je advertenties best steeds met SEO-optimalisatie. Die combinatie is de minst dure en meest duurzame formule voor blijvende online visibiliteit.

Bij beiden is het belangrijk om te bepalen voor welke zoekwoordcombinaties je gevonden wil worden. Zo bereik je de bezoekers die relevant zijn voor jouw bedrijf. En dus meer geneigd zijn om ook een betalende klant te worden. Beboost levert je SEO-marketingadvies op maat van je persoonlijke situatie. We geloven daarbij in het huwelijk van SEO en SEA. Eerst focussen we op het creëren van een zo geoptimaliseerd mogelijke website. Daarna vullen we pas aan met betalende SEA om de kosten niet onnodig te laten oplopen. De zoektermen waarvoor je met organische optimalisatie niet helemaal bovenaan geraakt, kan je boosten met advertenties. Zodat klanten online uiteindelijk niet meer om jouw producten heen kunnen!