Veel bezoekers op je website is leuk, hen binnenhalen als klanten is nog iets anders

  1. Home
  2. /
  3. Online Marketing Advies
  4. /
  5. Conversieoptimalisatie

Van vrijblijvende bezoeker naar betalende klant

ConvertieoptimalisatieConversieoptimalisatie is een hele mond vol. Maar het is gewoon de professionele term voor het omzetten van online bezoekers in klanten. Of: hoe verleid je je bezoeker om verder te klikken, te lezen en over te gaan tot actie.

Overtuig je online klant met UX

Zegt de term UX of User Experience (gebruikerservaring) je iets? Het geeft aan in hoeverre je erin slaagt een optimale gebruikerservaring te creëren voor je bezoeker. Jouw website moet makkelijk, leuk en toegankelijk zijn voor je potentiële klanten. Alleen dan vertoeven ze er graag en krijg je van hen ook iets gedaan. Met een goede scanbare structuur en aantrekkelijke CTA’s geraak je al een heel eind!

Moeilijk? Dan overtuigen wij hem wel!

Het uiteindelijke doel van je website is toch om je klant aan te zetten tot actie. Klikken op een link, een offerte aanvragen of misschien zelfs je product of dienst aanschaffen.

Bij Beboost staan we je graag bij om echt online succes te boeken. Via verschillende tools meten we in hoeverre je erin slaagt je bezoekers om te zetten in klanten. Waarna we je graag tot in de puntjes uitleggen hoe je je website nog kan verbeteren. Via een adviesmoment of in een gepersonaliseerde opleiding, zodat je zelf een beetje UX-expert wordt.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO Schrijftips

CONVERSIEOPTIMALISATIE

Wat is conversieoptimalisatie?

Conversieoptimalisatie is een lang en moeilijk woord om iets erg belangrijks uit te leggen. Namelijk hoe je van bezoekers die op je site verzeild geraken ook klanten maakt. Betalende klanten die mogelijk zelfs nog eens terugkomen. En vooral rechtstreeks je omzet omhoog helpen.

Conversieoptimalisatie maakt dus een fundamenteel onderdeel uit van je SEO-optimalisatie. Klanten aantrekken en overtuigen is de essentie van je online aanwezigheid. En ineens ook van het bestaan van je bedrijf. Beboost helpt je graag de juiste strategie bepalen die past bij de identiteit van je onderneming. Met professioneel advies op maat boosten we je online marketing én je omzet.

Tover je bezoekers met conversieoptimalisatie om in klanten

Zeggen de termen UX, vouwlijn en CTA je niet meteen iets? Dan ben je wellicht nog niet bewust bezig met conversieoptimalisatie. Met volgende tips geven we je alvast een idee van wat het allemaal inhoudt.

  • Je online bezoeker kijkt van links naar rechts en van boven naar onder. Klinkt misschien logisch, maar ben je zeker dat de structuur van je webpagina daarop inspeelt?
  • Surfers lezen eerst de titels en kleinere titeltjes vooraleer ze beslissen om in de tekst zelf te duiken. Zorg dus dat die opvallen en vooral ook aanzetten om verder te lezen.
  • De belangrijkste informatie moet boven de vouwlijn staan. Moet je bezoeker eerst naar beneden scrollen om de rest van je pagina te lezen? Dan is de kans groot dat hij alweer weg is zonder die info te zien.
  • Plaats een link IN de leestekst. Op een woord dat ergens anders op je website beter uitgelegd wordt. En niet in de aparte zin: ‘Klik op deze link voor meer info.’ Dat maakt je tekst veel aangenamer om te lezen.
  • Met de juiste CTA (of Call To Action) op de juiste plek overtuig je je klant om te klikken. Zo laat je hen de rest van je website ontdekken. Of stimuleer je hen om persoonlijke gegevens achter te laten, of zelfs ineens te kopen.

Toch blijf je best subtiel in je aanpak. Niemand wordt gelukkig van opdringerige boodschappen. Conversieoptimalisatie moet je klanten aan je binden, niet hen wegjagen. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat een bezoeker makkelijk contact met je kan opnemen. Maar je overdrijft best niet met hen aan te manen dat zeker ook te doen.

Beboost helpt je met conversieoptimalisatie aan klanten

Ben je nog niet vertrouwd met al die marketingtermen? Of heb je geen idee hoe eraan te beginnen? Wij staan klaar voor jou met raad op maat van je bedrijf. We reiken je graag advies aan om van jouw conversieoptimalisatie een succes te maken.

Wil je nog een stapje verder gaan en zelf een expert ter zake worden? Dan leren we je de kneepjes van het vak in onze gepersonaliseerde opleiding conversieoptimalisatie. Of misschien ben je absoluut overtuigd van het nut van online marketing en optimalisatie… Maar heb je zelf geen tijd of zin om je eraan te wagen? Geen nood, wij kunnen ook de volledige uitvoering voor onze rekening nemen. Met gegarandeerd resultaat, daar mag je gerust in zijn!