Leer uit je statistieken van het verleden en boost je toekomstige online marketing

Meten = weten en weten = verbeteren

Veel bedrijven bekijken wel hun webstatistieken, maar weten er geen relevante info uit te halen. Ze zien enkel hun eigen cijfers, maar hebben geen ijkpunt ter vergelijking. Beboost daarentegen monitort wel honderden websites en weet dus perfect wat werkt en wat niet. En gelukkig kan jij van die expertise gebruik maken.

Google Analytics

Google Analytics is een oneindige bron van informatie. Ze bezorgt je glasheldere antwoorden op vragen die erg complex lijken, zoals:

  • Welke producten zijn het populairst op mijn site?
  • Hoe komen mensen op mijn site terecht?
  • Uit welke regio komen mijn bezoekers?
  • Welke pagina’s blijven het langst openstaan?
  • Waar verlaten bezoekers mijn site?

Ingrijpende veranderingen in Google Analytics

Google Analytics, het meest gebruikte analyseprogramma sinds 2012 verandert ingrijpend. De nieuwe norm en sterk gewijzigde manier van meten is nu GA4 of Google Analytics 4. Dit heeft gevolgen voor de wijze waarop je website wordt gemeten. Het vroegere meten van “pageviews” wijzigt naar meten van “events”.

Gevolg: bestaande instellingen opnieuw aanpassen zijn een noodzaak en de nieuwe rapporten leren interpreteren een absolute “must”.

Onze gecertifieerde Google Analytics Qualified Professionals hebben intussen deze omschakeling al aardig onder de knie en passen hun expertise graag toe op jouw site.

Onze service?

We beginnen graag met een grondige analyse van je website. Een traffic audit legt de sterktes en zwaktes van je online verhaal bloot. Mét concrete aanwijzingen over hoe het beter kan. Die bijsturingen kan je daarna zelf uitvoeren of overlaten aan ons.

Bij Beboost lopen er verschillende gecertifieerde Google Analytics Qualified Professionals rond. Het is een rechtstreekse bevestiging van Google dat we de nodige expertise in huis hebben. Om webstatistieken te interpreteren en om te zetten in duidelijke taal bijvoorbeeld. Zo ben je zeker dat je de juiste informatie uit de cijfers haalt. En blijf je je concurrenten steeds een stapje voor.

Nog beter? Een regelmatige herhaling van die audit. Om kort op de bal te blijven spelen en je online score nog verder op te krikken.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO Schrijftips

GOOGLE ANALYTICS ADVIES

Leer je cijfers interpreteren met Google Analytics

Investeren in online marketing betekent ook: resultaten en cijfers opvolgen en bestuderen. En vooral: je acties bijsturen op basis van die resultaten. Want daar schuilt nu nét het grootste voordeel van online marketing. Met inzicht in je cijfers weet je precies wat werkt en wat niet. Waardoor bijsturen goedkoop, snel én impactvol is.

Google Analytics is een meetinstrument van Google om allerlei resultaten uit je website te analyseren. Het vormt dus een oneindige bron van informatie. Complexe vragen krijgen een glashelder antwoord op basis van je webstatistieken. Zo kan je heel wat info verzamelen over je bezoekers. Waar ze (geografisch) vandaan komen en hoe ze op je site belanden bijvoorbeeld. En je krijgt een duidelijk beeld van wat aanslaat op je website en wat niet. Welke pagina’s zijn populair en welke worden amper bezocht? Of waar en wanneer haken de meeste bezoekers af? Google Analytics geeft je heel wat nuttige info in handen om gerichte verbeteringen aan te brengen. Maar dan moet je wel weten hoe je die overload aan cijfers juist interpreteert natuurlijk. Bij Beboost staan we je graag bij met advies om alle geheimen ervan te ontleden.

Begrijp je niets van Google Analytics? Ons advies brengt daar verandering in!

De online markt is veeleisend en verandert snel. Toch moet je met je website en je online marketing up-to-date blijven. Om zo goed mogelijk te kunnen inspelen op de vraag van surfers. Waardoor al die potentiële klanten op het web met plezier op jouw site belanden. Google Analytics is een handige tool om inzicht te krijgen in je prestaties. Maar voor wie er minder ervaring mee heeft, kan het nogal complex overkomen.

Gelukkig loopt Beboost vol met Google-gecertifieerde specialisten. Die staan te popelen om jouw website een boost te geven. Met persoonlijk advies maken we je wegwijs in de wondere wereld van Google Analytics. We helpen je het verhaal achter de cijfers begrijpen. Tegelijk ontdek je waar en hoe er nog ruimte is voor verbetering. Zo kan je statistieken uit het verleden gebruiken om je toekomstige online marketing te optimaliseren.

Google Analytics: advies en opleiding

Beboost gidst je door alle statistieken van Google Analytics met advies op maat. We leren je de cijfers die relevant zijn voor jouw bedrijf correct interpreteren. En reiken je verbeterpunten aan om je website beter te doen presteren. Zo weet je ineens of je goed op weg bent om je strategische doelstellingen te halen. Niet het geval? Na ons advies op basis van je Google Analytics statistieken zit je back on track!

Maar wie wil kan zelfs nog een stapje verder gaan. Word zelf een echte specialist in Google Analytics met een opleiding op maat. Of laat een werknemer zich bijscholen, zodat je voortaan de expertise in huis hebt.

Denk je vooral ‘schoenmaker, blijf bij je leest’? En laat je het interpreteren van statistieken liever over aan een expert met tonnen ervaring? Wij kunnen ook zelf je website optimaliseren. Zodat jij je rustig kan blijven focussen op de kernactiviteiten van je bedrijf. Al mag je je dan wel verwachten aan een stevige online groei…