Zorg ervoor dat mensen die naar u zoeken u ook daadwerkelijk vinden!
- Home
- /
- SEO Marketing
- /
- Keywordanalyse
Analyse van de zoekwoorden
Voor je echt kan starten met het optimalisatieproces, laat je best eerst een keyword-analyse uitvoeren. Zoān analyse of zoektermenonderzoek geeft je meer inzicht in de zoekgewoontes van surfers.
Welke woordcombinaties typen je potentiƫle klanten neer in Google om naar jouw product te zoeken?
Enkele voorbeelden:
- āstukadoorā -> zoekwoord : āplakkerā of ābezetterā (afhankelijk van regio)
- ātegelzetterā -> zoekwoord : āvloerderā
- āwoonverzekeringā -> zoekwoord ābrandverzekering woningā
Als de juiste termen ontbreken op je website, word je ook niet in de gewenste zoekresultaten opgenomen. Zeker in de b2b-wereld gebruikt men nog te veel intern jargon. Waar de uiteindelijke klant uiteraard niet vertrouwd mee is. Gevolg: je website wordt niet gevonden. Jouw terminologie moet dus ab-so-luut overeenkomen met de zoekwoorden die je klant hanteert.
Hoe de juiste keywords bepalen
Hoe weet je nu wat de juiste zoekwoorden zijn? En op welke zoekwoorden word je zelf graag gevonden? De suggestietool van Google Ads (voorheen Google AdWords) of Ubersuggest kunnen je alvast op weg helpen. Maar in de praktijk blijkt het vaak niet zo eenvoudig.
Talk Google to me
Eens je de juiste zoekwoordcombinatie hebt bepaald, kan je ze implementeren op de juiste plek. Want het is niet alleen van belang dat je de juiste termen gebruikt. Je moet dan deze keywords ook in de juiste elementen verwerken zoals je headings, meta data en alt-tags die Google nauwgezet analyseert.
Als Google-gecertifieerde specialisten hebben we toegang tot relevante zoekwoordinformatie en weten we waar en hoe je deze zoekwoorden moet optimaliseren. We staan je graag bij in het maken van deze cruciale oefening. Of word gewoon zelf een expert dankzij één van onze maatopleidingen.
"Betrouwbaar en met kennis van zaken. Dankzij de SEO-expertise van Beboost zagen we onze website al snel hoger scoren in Google en andere zoekmachines.Ā De vertrouwensband die we intussen hebben opgebouwd, zorgt voor een open en resultaatgerichte samenwerking. Wij zijn alvast zeer tevreden!"
"Wij zijn heel tevreden zowel over de diensten als de resultaten die we boeken via Beboost.Ā Los van de resultaten wil ik hierbij ook uw meedenken en uw toegevoegde waarde als persoon benadrukken.Ā Wij gaan zeker verder op de ingeslagen weg."
KEYWORD-ANALYSE
Keyword-analyse als basis van online optimalisatie
Ieder optimalisatieproces start met een goede keyword-analyse. Je moet immers het cruciale inzicht verkrijgen in de online zoekgewoontes van je potentiƫle klanten. Pas als je de ideale zoekwoordcombinatie(s) hebt bepaald, kan je de rest beginnen optimaliseren.
Wat is een keyword of zoekterm?
Zoektermen zijn betekenisvolle woorden of combinaties van betekenisvolle woorden. Die kunnen enkelvoudig zijn, zoals bv. āaanplantingenā. Maar er bestaan ook meervoudige zoektermen, zoals bv. āaanplanting van liguster voor tuinafboordingā.
Er zijn ook heel wat keywords die maar weinig betekenis hebben. Zo zeggen āonderhoudā, ācontactā, āinfoā, āwerkenā, āserviceā, ākunnenā, āwijā⦠niet veel over jou als bedrijf. Je vindt ze waarschijnlijk zelfs terug op zowat iedere website van al je concurrenten. Het bepalen van de juiste zoektermen is dus maar beter een weloverwogen keuze. Daarom start je best met een keyword-analyse.
Waarom is een keyword-analyse belangrijk?
Keywords of zoektermen bepalen of de zoekmachines jouw website laten zien of niet. Dat is dus een behoorlijk essentieel gegeven voor het online succes van je onderneming. Daarom is een keyword-analyse niets anders dan een slimme investering. Wat het jou kost, krijg je ongetwijfeld dubbel en dik terug in de vorm van betalend cliƫnteel.
Online succes start bij je klant. Het is je klant die op zoek gaat naar jou. Of naar ƩƩn van je concurrenten die ongeveer hetzelfde te bieden heeft. Je moet je dus in het hoofd van je potentiƫle klant kunnen verplaatsen. Om te achterhalen wat hij belangrijk vindt en hoe hij dat formuleert.
Kruip in het hoofd van je klant dankzij keywordanalyse
Welke zoektermen typt je klant in wanneer hij jouw product of dienst nodig heeft? Doorgaans doet hij dat via een woord, een zin of een vraag. De suggestietool van Google Ads helpt je alvast op weg. Daarin zie je welke keywordcombinaties rond jouw activiteit vaak worden gebruikt. Als je enkele woorden intypt die voor je firma interessant zijn, krijg je verschillende alternatieven. Al worden deze wel gebruikt om jezelf én de concurrentie verder te helpen met adverteren⦠Welke tools je nog kan inzetten en hoe je die dan het best interpreteert? We vertellen je er graag meer over.
Maar eigenlijk is het nog beter om te bepalen op welke keywords je zelf gevonden wil worden. Want in feite is dat het perfecte uitgangspunt. Zo bereik je de doelgroep die jij wil. En onderscheid je je misschien ineens wel wat van je concurrenten. Stel een lijst op van zoektermen (voorlopig zelfs zonder synoniemen) waarop je gevonden wil worden. Niet zo eenvoudig als het lijkt? Tijdens onze individuele opleidingen reiken we hiervoor tijdbesparende methodes aan.
Kunnen we de juiste zoektermen wel vinden?
Zelfs voor de moeilijkste onderwerpen vind je een mooi net van zoektermen en zoekcombinaties. Mits je weet hoe je dit moet aanpakken natuurlijk. De zoektermen voor je bedrijf ken je zeker. De moeilijkheid ligt in een georganiseerde benadering en het aanwenden van de juiste bronnen.
Bij Beboost steken we je graag een helpende hand toe. Snuister al eens tussen onze verschillende diensten, opleidingen of adviesformules. Of contacteer ons vrijblijvend om te zien wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf.