Goede webteksten worden gesmaakt door Google én je bezoekers

  1. Home
  2. /
  3. Maatopleidingen
  4. /
  5. Webcopywriting Opleiding

Surfers zijn snel (verveeld)

Het overaanbod van informatie op het internet zorgt ervoor dat mensen veel kritischer surfen. Je bezoeker zal enkel maar de informatie lezen die hem echt interesseert. Anders is hij meteen weer weg.

Onderzoek wijst uit dat 79% van de surfers eerst een webpagina scant.

Binnen 1,5 seconden beslissen ze al of ze je webpagina al dan niet lezen.

Wil je voorkomen dat je veel teksten schrijft die door niemand gelezen worden? Dan hou je hier best rekening mee voor je online content.

En dan is er nog Google

Ook de zoekmachines moet je geïnteresseerd houden. Google beslist of bezoekers op je website terechtkomen, maar scant je tekst vanuit een ander oogpunt. Zitten de juiste zoektermen wel op de correcte manier verwerkt? Is de context van je pagina voldoende duidelijk?

Leer zelf schrijven voor het web

Bij online copywriting moet je dus met beide invalshoeken rekening houden. Hoe scant Google je content en gaat je kritische surfer deze wel lezen?

Voor een “sleutel-op-de-deur” web copywriting opleiding passen we. Doorgedreven individueel maatwerk gelinkt aan een passende schrijfstijl en dito opleidingstraject geniet onze voorkeur. Jouw taalgebruik gecombineerd met de juiste webtechniek is onmogelijk aan te leren in een standaard opleiding.

Via een maatopleiding ontdek je hoe je de juiste webteksten schrijft. Je leert je inhoud ‘scanbaar’ opstellen, zodat die ook echt gelezen wordt door je publiek.

Kmo-portefeuilleOntvang NU tot 30% subidies op onze individuele maatopleidingen mét begeleiding

Tijdens de Covid-19 pandemie kies je ervoor om de opleiding op jouw bedrijf (uiteraard volgens alle regels) of digitaal (via Zoom of MS Teams) te laten doorgaan. Beide zijn mogelijk.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO Schrijftips

WEBCOPYWRITING MAATOPLEIDING

Wat verstaat men onder webcopywriting?

Leuke teksten schrijven die to the point zijn is een vak apart. Waarvoor je dus best een gespecialiseerde tekstschrijver of copywriter inhuurt. Maar teksten schrijven voor het web (of online copywriting) is nog een stuk complexer.

Je schrijft namelijk niet alleen voor menselijke lezers. Die er online overigens nog eens andere gewoontes op na houden dan normaal. Maar ook Google moet je tekst waarderen en correct begrijpen. Daarom laat je je voor de inhoud van je website best bijstaan door een professional. Die zich ook nog eens specifiek toelegt op online copy. Of je probeert zelf de geheimen van webcopywriting te ontrafelen tijdens een opleiding op maat.

Wat je kan bereiken met een maatopleiding webcopywriting

Waarom je als bedrijf zelf voor het web zou leren schrijven met een webcopywriting opleiding? Omdat jij de sterktes van je bedrijf als geen ander kent. Maar die ook juist moet weten over te brengen op het belangrijkste medium natuurlijk…

Je website is de online representatie van je bedrijf. Al wat je potentiële klanten hier terugvinden, moet dus meteen goed overkomen. Maar online verloopt die eerste kennismaking veel vluchtiger dan in het echte leven. Wil je weten hoe je onmiddellijk een goede indruk kan achterlaten? Dan zijn de inzichten die je opdoet tijdens een opleiding webcopywriting van goudwaarde.

Het overaanbod van informatie op het internet zorgt ervoor dat mensen veel kritischer surfen. Je moet dus meteen hun aandacht weten te trekken. Waardoor ze getriggerd worden om verder te lezen op jouw website. En niet overschakelen naar die van je concurrenten. Maar daarnaast moet je zeker ook hun aandacht weten vast te houden en hen overtuigen. Zodat ze verder klikken, hun gegevens achterlaten of misschien zelfs een aankoop afronden. Dit doe je o.a. met een slimme pagina-indeling, de juiste titels en overtuigende CTA’s (call to action). Met webcopywriting bepaal je dus grotendeels of online bezoekers ook betalende klanten worden.

En dan is er nog Google. Want ook met die ‘lezer’ moet je rekening houden als je webteksten schrijft. Je moet weten welke zoektermen op welke plek thuishoren. En ook nog aan een aantal technische voorschriften voldoen. Tijdens een webcopywriting opleiding leer je welke aspecten je allemaal in acht moet nemen. Om zowel Google als je potentiële klanten te kunnen bekoren.

Opleiding webcopywriting op maat

Voor onze opleiding webcopywriting nemen we jou als startpunt. We kijken naar welke info interessant is voor jouw bedrijf. En schrijven een opleiding op maat uit om je alleen maar relevante inzichten te verschaffen. Daarbij verkiezen we een 1-op-1-aanpak. Want uit ervaring weten we dat die manier van leren effectiever is. Geen andere cursisten die je ophouden met algemene vragen of verwarrend vakjargon. Wij reiken je enkel maar concrete persoonlijke tips, tricks en tools aan. Die in jouw sector werken en voor je bedrijf een echte boost zullen betekenen.

Bespaar op je webcopywriting maatopleiding met kmo-portefeuille

Beboost (Regionet bvba) is een officiële opleidingspartner van de Vlaamse Overheid. Ook onze opleiding webcopywriting komt dus in aanmerking voor de kmo-portefeuille. Hiermee kan je tot 30 % van je inschrijvingsgeld recupereren via subsidies.