Steeds belangrijker voor je positie in de zoekmachines? Linkbuilding!

  1. Home
  2. /
  3. Backlinks
  4. /
  5. Linkbuilding
  6. /
  7. SEO-Linkbuilding

Linkbuilding als onderdeel van SEO

Je weet het ondertussen wel. Rekening houden met de juiste zoekwoorden is dé garantie op een hoge score in Google. Maar wist je dat dat lang niet voldoende is?

Maar liefst 50 % van je zichtbaarheid wordt bepaald door linkbuilding! Daarmee bedoelt men de verwijzingen of backlinks die je op andere sites terugvindt over jouw website.

P.S.: Wil je die andere 50% volledig SEO-proof maken? Daarvoor kan je altijd terecht bij één van onze  SEO-opleidingen.

Geen tijd?
Heb je zelf geen tijd om aan een opleiding te beginnen? Of om je achteraf bezig te houden met de optimalisatie van je website? Laat dan gewoon het werk aan onze Google gecertifieerde specialisten over! Wij zorgen met plezier voor de optimalisatie van je website. Jij hoeft enkel toe te kijken om de magie te zien gebeuren.

Backlinks bepalen de relevantiescore of autoriteit van je website

Zoekmachines proberen steeds de beste websites rond een onderwerp bovenaan hun zoekresultaat te zetten. Google kent daarom aan iedere website een relevantiescore toe, die de populariteit en betrouwbaarheid aangeeft. Dat gebeurt o.b.v. het aantal links naar jouw site die ze op andere plaatsen tegenkomen. Hoe vaker dus over jou gesproken wordt, hoe hoger je scoort.

Hoe onze Google-gecertifieerde specialisten die score nog wat kunnen opkrikken? Door naar jouw website te linken vanuit ons uitgebreide netwerk van betrouwbare sites. Met onmiddellijk resultaat voor je positie in Google!

Gratis SEO-linkbuilding scan

Benieuwd hoe het momenteel met je website gesteld is? Ontdek onmiddellijk waar het beter kan dankzij onze gratis backlinks scan.

Hulp nodig met linkbuilding of om je website volledig SEO-proof te maken?

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

SEO-LINKBUILDING

Wat is SEO-linkbuilding?

Nog nooit gehoord van SEO-linkbuilding? Dan ken je meteen de reden waarom jij nog geen toppositie in Google bekleedt. Want het wordt alsmaar belangrijker in de online wereld. En het kan een erg grote impact hebben op de verkoopcijfers van jouw bedrijf!

Google is gevoelig voor zowat alles wat wijst op kwaliteit en professionaliteit. Ze heeft daarom een voorkeur voor websites die betrouwbaar en populair zijn. Want als anderen een website als goed beschouwen, moet daar wel waarheid in zitten. Daarom koppelt ze een soort populariteitsscore aan iedere website. Die score baseert ze op het aantal referenties dat een website vanop andere sites krijgt. Via verwijzingen, links of zogenaamde backlinks stuurt men zo eigenlijk rechtstreeks potentiële klanten door. Google gaat ervan uit dat dat bij slechte websites niet snel zal gebeuren. Door het aantal links te tellen, krijgt ze dus een goed beeld van de betrouwbaarheid van websites. En websites die goed scoren, worden beloond met een hogere positie in de zoekresultaten.

Linkbuilding vormt dus een onmisbaar onderdeel van je SEO-optimalisatie. Een onderdeel dat bovendien steeds meer ruimte inneemt voor Google. Dus laat je zoiets best niet over aan het toeval. Met SEO-linkbuilding ga je bewust zoveel mogelijk relevante links verzamelen. Om uiteindelijk een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten te bekomen. En dus meer potentiële klanten te bereiken om je omzet de hoogte in te stuwen.

Hoe gaat SEO-linkbuilding in zijn werk?

Niet alle links zijn daarbij even waardevol. Backlinks helpen je enkel vooruit als ze relevant of kwalitatief zijn. Je pakt SEO-linkbuilding dus maar beter doordacht aan. Daarbij kan je enkele handige basisregels in acht nemen.

Zo moeten de websites die naar jou verwijzen ook op hun beurt betrouwbaar zijn. En dus zelf kunnen rekenen op heel wat relevante links van relevante spelers. Sites die naar jou linken moeten ook groot genoeg zijn. Wanneer ze zelf veel online bezoekers over de vloer krijgen, krijgt hun mening meer waarde. En tenslotte moeten ze relevant zijn voor jouw sector of geografische gebied. Zo heb je meer aan links vanop Belgische websites als je zelf in België opereert. Buitenlandse sites zijn dan een minder goede referentie. Ook is een link van een bedrijf met expertise in jouw vakgebied uiteraard veelzeggender.

Handig om te weten voor je aan SEO-linkbuilding begint natuurlijk. Links van websites die aan al deze criteria voldoen, wegen zwaarder door voor je populariteitsscore. Waardoor je positie in de zoekresultaten des te harder stijgt.

SEO-linkbuilding in de praktijk

Allemaal wel goed in theorie, maar hoe kom je nu aan al die relevante links? Dat is inderdaad niet zo vanzelfsprekend. Je kan iedereen beginnen opbellen en smeken om een verwijzing naar je website. Klanten, leveranciers, kennissen of zelfs vreemden… Of je kan voor je SEO-linkbuilding aankloppen bij Beboost. Voor gegarandeerd resultaat zonder al te veel moeite.

Met een gratis backlinks scan brengen we je huidige situatie in kaart. En met ons uitgebreide netwerk van betrouwbare websites brengen we daar meteen verbetering in. Zo heb je binnen de kortste keren voldoende relevante links verzameld voor een toppositie in Google!