Verzeker je potentiële klanten van een zachte landing op jouw website

Wat is een SEO landingspagina?

Een landingspagina is een webpagina waarop je bezoekers terechtkomen via een andere weg. Bijvoorbeeld door op een link te klikken in een nieuwsbrief, op een Google Ad of na een zoekactie in Google. Het is dus vaak de eerste kennismaking met je website voor je bezoeker.

Door op jouw link te klikken, is hij eigenlijk al geïnteresseerd in wat je te bieden hebt. Landingspagina’s hebben dan ook vaak een hoge conversie. Omdat ze naadloos aansluiten bij de advertentie, vindt je bezoeker meteen wat hij zoekt. Door een landingspagina tot in de puntjes te optimaliseren, stimuleer je hem ook om te blijven. Of om nog eens door te klikken en misschien wel een aankoop te verrichten.

Jij levert de basistekst, wij doen al de rest

Een landingspagina is daarom geen nietszeggende tekst volgestouwd met zoekwoorden. Het is jouw persoonlijke verhaal dat wordt geoptimaliseerd. Op basis van de commerciële tekst die jij aanlevert, ontwikkelen we super-de-luxe SEO-pagina’s waar Google van smult. Met nog een snuifje linkbuilding erbij ben je helemaal verzekerd van een toppositie in de zoekresultaten.

Zo beland je eindelijk boven je concurrenten in het rijtje. Gevolg: potentiële klanten zijn geneigd eerder op jouw website te klikken. Je snoept belangrijke bezoekers af van de concurrentie en dat laat zich voelen in jouw verkoop!

Of wil je je volledige website SEO-proof maken? Enkel advies of onze mensen leren je via een individuele opleiding hoe je dit zelf doet.

Als Google-gecertifieerde specialisten kunnen wij de volledige SEO-optimalisatie  van je website voor onze rekening nemen. Of we leren je zelf hoe alles werkt via persoonlijk advies  of een individuele maatopleiding.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

Wat zijn SEO-landingspagina’s?

Een landingspagina is vaak de eerste pagina waarop een mogelijk geïnteresseerde klant bij jou terechtkomt. Via wat zoektermen in te tikken in Google bijvoorbeeld. Of door op een advertentie, banner of link te klikken. Deze pagina sluit dus best perfect aan bij de inhoud van die advertentie. Anders moet je bezoeker zelf opnieuw op zoek gaan. Waardoor hij kostbare tijd verliest, of misschien zelfs zijn geduld of interesse. En uiteindelijk liever een kijkje neemt bij de concurrentie.

Een SEO-landingspagina is dus vlot te vinden. Zowel voor mogelijke bezoekers als voor de zoekmachines zelf. Maar ze moet ook meteen je potentiële klant al voor een groot deel overtuigen. Want zo laat je je SEO-optimalisatie pas echt doorschemeren in je omzetcijfers.

Hoe maak je een landingspagina SEO-proof?

Een SEO-landingspagina is een erg belangrijke webpagina voor je product of dienst. Het gaat om een uiterst geoptimaliseerde pagina die Google makkelijk kan oppikken. Zo komt je website via deze pagina bovenaan in de zoekresultaten te staan.

Enkele tips die je kunnen helpen bij het creëren van goede SEO-landingspagina’s:

  • Laat de inhoud aansluiten bij de advertentie
  • Hou het kort en krachtig
  • Zorg dat je bezoeker meteen vindt waarnaar hij op zoek is
  • Maak het mogelijk om rechtstreeks door te klikken naar de gewenste info, dienst of product
  • Zet hem aan tot actie met een duidelijke CTA (call to action)
  • Breng hem evt. extra in verleiding met een mooi voordeel

Een SEO-landingspagina is vaak een tussenstap om de bezoeker naar je website te leiden. Daardoor hoeft ze niet altijd opgenomen te worden in de menustructuur. Ze kan als het ware ‘verstopt’ zitten. Of enkel bereikbaar zijn via een rechtstreekse link op andere pagina’s. Blogs, nieuwsbrieven en advertenties (SEA) vormen zo de ideale springplank naar je verdere website.

Controleer de effectiviteit van je SEO-landingspagina’s

Hoe effectief je landingspagina’s nu echt zijn, kan je perfect meten met Google Analytics. Aan de hand van CTR’s (Click Through Rates) zie je hoeveel bezoekers op de gewenste productpagina terechtkomen. Via de Bounce Rates krijg je juist inzicht in het aantal bezoekers dat meteen afhaakt. Je kan zelfs twee versies maken van dezelfde landingspagina om te leren wat beter werkt.

Hoe is een goede SEO-landingspagina opgebouwd?

Bezoekers hebben bepaalde verwachtingen wanneer ze enkele woorden intikken op Google en jouw pagina verschijnt. Idem wanneer een advertentie hen triggert om te klikken. Het is dus belangrijk dat de inhoud van je pagina overeenkomt met de zoekterm of ad die je bezoeker tot hier bracht. Daarom is het vaak minder aangewezen om gewoon naar je homepage te linken. Op een speciale landingspagina voelt je bezoeker zich vrijwel onmiddellijk thuis. En vindt hij vlugger wat hij nodig heeft.

Tegelijk ben je hier best interessant en uitnodigend genoeg. Je kan meteen inspelen op datgene waar je potentiële klant specifiek naar op zoek is. Zodat hij meteen ook de rest van je website – én producten of diensten – wil ontdekken. Met een welgemikte CTA geef je hem alvast een duwtje in de juiste richting.