Maak van je online bezoekers ook betalende klanten

  1. Home
  2. /
  3. Leadgeneration B2B
  4. /
  5. Online lead generation

Leads will follow

Lead generation is het aantrekken van mogelijke nieuwe klanten die geïnteresseerd zijn in wat je doet. Zo geïnteresseerd zelfs dat ze informatie over zichzelf delen met jou.

En die persoonlijke gegevens bemachtigen, is nu nét erg interessant. Want dat brengt je weer een stap dichter bij een mogelijke verkoop.

  • Je weet al dat er een grond van interesse is
  • Je kan zelf contact opnemen met je potentiële klant (i.p.v. omgekeerd zitten afwachten)
  • Je kan hen bereiken via een ander en directer kanaal
  • Je kan meer inspelen op hun persoonlijke situatie

Online lead generation

Lead generation komt in twee grote vormen:

  • Online (via internet)
  • Offline (via alle andere bronnen, zoals beurzen, autoreclame, kranten …)

Online is de plaats waar het vandaag gebeurt. Zeker tijdens en na de Corona pandemie. Maar als je potentiële klanten je bedrijf niet kennen, gaan ze je ook niet vinden of contacteren. Daarom is het van groot belang dat je zoekmachinemarketing op punt staat. Zodat je een hoge positie haalt in Google. En surfers bij jouw website uitkomen wanneer ze zoeken naar bepaalde producten of diensten.

B2b lead generation

Beboost helpt je graag bij het genereren van meer leads. Zowel via Google als via onze gespecialiseerde b2b-zoekmachines. We hebben verschillende oplossingen in huis om de juiste doelgroep naar jouw website te leiden.

Benieuwd naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? We bekijken graag jouw persoonlijke situatie om een strategie op maat uit te werken. Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.

Klik op volgende link wanneer je meer info wenst over het onderwerp van deze pagina.

ONLINE LEAD GENERATION

Online lead generation

Lead generation verloopt tegenwoordig grotendeels online. Logisch als je weet dat geïnteresseerde kopers op het internet op zoek gaan naar goederen. Via Google proberen ze de producten of diensten te vinden die ze nodig hebben. En daarbij hebben websites die bovenaan in de zoekresultaten verschijnen uiteraard een streepje voor.

Met lead generation bedoelt men het aantrekken van nieuwe potentiële klanten. Die zelfs zo getriggerd worden dat ze meteen aangeven interesse te hebben. Daarbij laten ze vaak hun gegevens achter of vragen ze zelfs meteen een offerte aan. Zo krijg jij als bedrijf erg waardevolle informatie in handen. Je kan je leads nu rechtstreeks contacteren via een persoonlijker kanaal. Zo kan je bijvoorbeeld aftoetsen hoe concreet hun interesse echt is via de telefoon. Of je kan hen specifieke info bezorgen via e-mail met een gerichte CTA.

Hedendaagse marketeers stemmen hun marketingbeleid dus best af op online lead generation. Dankzij een eerste overtuigende kennismaking op je website kan je nieuwe kansen creëren. Om hen (steeds) opnieuw te kunnen overhalen om voor jouw bedrijf te kiezen. Online lead generation is dus een belangrijke sleutel naar meer klanten en een hogere omzet. Maar hoe pak je dat dan het beste aan?

Online lead generation voor b2b-markt

Online lead generation is niet zo eenvoudig als het klinkt. Ten eerste moet je gevonden worden door bezoekers die interessant zijn voor jouw bedrijf. Met SEO-optimalisatie en het implementeren van de juiste zoektermen, geraak je al een heel eind. Zo kom je bovenaan te staan in Google voor de zoekwoorden die relevant zijn voor jou. En spring je dus in ’t oog van je potentiële klanten.

Daarna moet je hen ook aanzetten tot actie. Met de juiste content en welgemikte CTA’s (calls to action) moet je bezoeker getriggerd worden. Want enkel dan zullen ze geneigd zijn om hun persoonlijke gegevens achter te laten.

Maar voor b2b-klanten gaat online lead generation nog gepaard met een extra moeilijkheid. Want in Google en andere traditionele zoekmachines krijgt b2c-content absoluut voorrang. Websites voor particulieren verdringen er moeiteloos bedrijven die iets te bieden hebben aan andere bedrijven. Je moet als onderneming gericht op b2b-klanten dus extra moeite doen om gevonden te worden.

Online lead generation voor Belgische bedrijven

Bij Beboost bekijken we je persoonlijke situatie om een strategie op maat van jouw bedrijf te bepalen. Alleen zo levert online lead generation je pas echt vele nieuwe klanten op. Je zal de effecten ervan snel genoeg merken aan je omzetcijfers.

Hiervoor kunnen we handig gebruik maken van onze eigen b2b-zoekmachines. Bsearch werd in 2005 ontwikkeld in samenwerking met Telenet. Het is een alternatieve zoekmachine waar je enkel alle Belgische bedrijven terugvindt. Onze tweede zoekmotor Belocal richt zich nog meer op professionals die regionaal een leverancier zoeken. Beiden geven je de kans om rechtstreeks andere bedrijven te bereiken die jouw producten of diensten goed kunnen gebruiken.

Tegelijk optimaliseren we je content zo opdat je ook scoort in de traditionele zoekmachines. Waardoor je op twee fronten nieuwe online leads kan aantrekken. En je al vlug nog meer persoonlijke gegevens of concrete offerteaanvragen in de bus krijgt!